رئیس قوه قضاییه: درباره اهدای اعضای محکومان به اعدام هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است

رئیس قوه قضائیه: صلاحیت شورای حل اختلاف را احیا کردیم

🔸آیت الله رئیسی در دیدار قضات و کارکنان دادگستری استان زنجان درباره موضوع شورای حل اختلاف گفت: در این موضوع، قانون داریم، اما باز هم باید آن را تقویت کنیم. بنای ما در شورای حل اختلاف آن است که ظرفیت صلح و سازش را بیش از پیش احیا کنیم.

🔸رئیس قوه قضاییه با اشاره به بخشنامه اخیر در مورد شورای حل اختلاف، افزود: باید بتوانیم یکسری از پرونده‌های دادگستری را کم کنیم. پرونده‌هایی که با شاکی خصوصی آغاز می‌شود و با رضایت شاکی خصوصی هم ختم می‌شود را باید بتوان توسط ریش سفیدان و متخصصان ختم کرد.

🔸وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند ما ایجاد صلاحیت کرده‌ایم درحالیکه اینگونه نیست و ما صلاحیت شورای حل اختلاف را احیا کردیم.

🔸آیت الله رئیسی با بیان اینکه قانون شورای حل اختلاف باید به مجلس برود، افزود: پیشنهاد اصلاحی نیز خدمت مجلس تقدیم و وضعیت کارکنان هم در ذیل این قانون روشن خواهد شد به آن معنا که خانم‌ها و آقایانی که با شورای حل اختلاف همکاری دارند در این اصلاحیه وضعیتشان روشن شده و از این شرایط بیرون خواهند آمد.

🔸رئیس قوه قضاییه ادامه داد: به دنبال آن هستیم طی چند ماه آینده این اصلاحیه را تقدیم مجلس کنیم تا شاید بتوان در همین دوره مجلس، این موضوع تعیین تکلیف شود.