لایحه جامع وکالت

معاون حقوقی قوه قضاییه در نشستی مشترک با حضور عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، جعفر کوشا عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و مرتضی شهبازی‌نیا رئیس اسکودا، با بیان لزوم تشکیل کارگروه مشترک از کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه گفت:

🔹کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده را دو نهاد موازی، با اهداف واحد دانست هستند که لازم است در آینده ادغام شوند.

🔹 این قوه برای برگزاری نشست‌های متعدد با هر دو نهاد، به منظور فراهم کردن بسترها و الزامات قانونی در این حوزه از جمله بررسی مجدد لایحه جامع وکالت و یا تدوین لایحه‌ی جدید آماده است.

🔹رئیس قوه قضاییه برای مذاکره با کانون وکلا رویکرد مثبتی دارد. اصل «محترم شمردن حاکمیت نظام جمهوری اسلامی» عمده‌ترین مؤلفه‌ دستگاه قضایی برای مذاکره با کانون وکلا است.

🔹نباید تیشه به ریشه‌ مرکز مشاوران زده شود. اینکه در قانونی بودن «ماده ۱۸۷»، توسط برخی تشکیک می‌شود، از سوی قوه قضائیه پذیرفتنی نیست.

🔹با توجه به روند مثبت همکاری‌ها، لازم است هر دو نهاد وکالت از اتخاذ رویکردهای تنش‌زا در روابط خود اجتناب ورزند و به خصوص، اعضا از انجام مصاحبه یا انتشار سخنانی که ممکن است در روند این تعاملات، خدشه ایجاد کند خودداری کنند.